Tulosta esite ja kerro tapahtumastamme muille!

Yllä on tulostuskelpoinen esite.
Voit tarvittaessa tilata meiltä  esitteestä myös painokelpoisen version osoitteella avometpuutarhat@puutarhaliitto.fi.
Toivomme, että levität tietoa Avoimet puutarhat teemapäivästämme ja että myös puutarhayhdistykset tuovat tapahtumaa aktiivisesti esille. Esitteessä kerrotaan tapahtumasta ja siitä miten ilmoittaudutaan mukaan.

Kannustetaan yhdessä vanhoja ja uusia puutarhoja ilmoittautumaan mukaan!

Puutarhamatkailurekisteri ja vierailupihat

Avoimet puutarhat, vierailupihat ja puutarhamatkailukohteet löydät näppärästi verskosta verkkopalvelussamme http://www.avoimetpuutarhat.fi ja http://www.oppnatradgardar.fi.

Hyödynnä verkkopalvelun monipuoliset hakutoiminnot esimerkiksi näin:

• 1) Valitse verkkosivun yläpalkista välilehti | PUUTARHAT |
  • 2) Valitse tämän jälkeen sivun vasemmasta alalaidasta | Tarkennettu haku |
  • 3) Tämän jälkeen voit rastittaa/valita haluamasi hakuehdot, esimerkiksi | maakunta => Satakunta | Osallistuu teemapäivään | Yksityispiha |
  • 4) Paina tämän jälkeen vihreää painiketta | PUUTARHAHAKU |
  • 5) Klikkaa lopuksi puutarhojen kuvia ja pääset katsomaan yksityiskohtaiset tiedot kustakin puutarhasta. Puutarhakuvauksen voit tulostaa itsellesi talteen.

Haluatko sinäkin esitellä puutarhasi tai puutarhayrityksesi vierailijoille?

Aloita täyttämällä rekisteröintilomakkeen jonka löydät täältä:

Rekisteröitymiseen tarvitset syöttää nimesi ja sähköpostiosoitteesi. Rekisteröidyttyäsi saat käyttätunnukset heti sähköpostiosoitteesi. Käytä käyttäjätunnuksesi kirjautuaaksesi vierailupiharekisteriimme osoitteessa www.avoimetpuutarhat.fi. Kirjauduttuasi voit ryhtyä rakentamaan puutarhaprofiilisi verkkopalveluumme. Muutaman päivän sisällä teemme tarvittavat käännökset ruotsin kielelle. Jos on ongelmia kuvien lataamisessa voit huoletta lähettää kuvia meille ladattavaksi puutarhaprofiilisi. Kuvat lähetetään käsittelemättöminä .jpg muodossa osoitteella bongaa.puutarha@puutarhaliitto.fi.

Seuraava Avoimet puutarhat tapahtuma 28.6.2015

Avoimet puutarhat kuvineen ja karttaohjeineen löydät monipuolisimmin verkkopalvelustamme http://www.avoimetpuutarhat.fi ja http://www.oppnatradgardar.fi.

Hyödynnä avoimetpuutarhat.fi - verkkopalvelun monipuoliset hakutoiminnot esimerkiksi näin:
1) Valitse verkkosivun yläpalkista välilehti | PUUTARHAT |
2) Valitse tämän jälkeen sivun vasemmasta alalaidasta | Tarkennettu haku |
3) Tämän jälkeen voit rastittaa/valita haluamasi hakuehdot,
esimerkiksi | maakunta => Satakunta | Yksityispiha |
4) Paina tämän jälkeen vihreää painiketta | PUUTARHAHAKU |

Paina kuvaketta ja pääset rekisteröimään puutarhasi puutarhamatkailurekisteriin ja mahdollisiin tuleviin avointen puutarhojen teemapäiviin!

Avoimet puutarhat 29.6.2014

Vierailijoiden, puutarhanomistajien ja myös median erittäin myönteinen palaute päivästä on innostanut meidät järjestämään uusi tapahtuma myös  kuluvana vuonna. Kesäkuun viimeisenä sunnuntaina 29.6.2014 klo 12-18 aukeavat portit jälleen kerran yhdeksi päiväksi vierailijoille lukuisiin ihaniin salaisiin kotipuutarhoihin ja muihin puutarhakohteisiin maassamme.

Suomen vanhin yritys Fiskars, 365 vuotisen juhlavuotensa kunniaksi, lähetti kaikille puutarhansa 29.6.2014 avanneille ja määräaikaan mennessä mukaan ilmoittautuneille käteen hyvin istuvat, upeat ohileikkaavat SmartFit™ oksasakset!
Tämä upea lahja postitettiin tapahtumassa mukana oleville puutarhureille heinäkuun alkupuolella. Kiitos Fiskars!

Infokirjeet Avoimille Puutarhoille | Informationsutskick till Öppna trädgårdar

Avoimet puutarhat 4.8.2013

Avoimet puutarhat 4.8.2013 teemapäivän suosio ylitti jälleen kerran kaikki odotukset.   Palaute niin vierailijoilta, puutarhanomistajilta kuin myös medialta oli erittäin positiivista ja tapahtumalle annettiin yleisarvosanaksi pertäi 9,1!

Palautteiden perusteella olemme pystyneet arvioimaan tapahtuman vierailijamäärää. Yli 55 000 vierailijaa tutustui teemapäivän aikana yhteensä noin 500 ihanaan puutarhakohteeseen. Mukana oli pieniä ja suuria kotipuutarhoja ja muita puutarhakohteita sekä maaseudulta että kaupungista. Puutarhoja yhdistävänä tekijänä oli, että omistaja koki itse puutarhansa esittelemisen arvoiseksi ja halusi jakaa kokemuksiaan muiden harrastajien kanssa.

Saamamme palaute on ollut pääsääntöisesti vain myönteistä. Muutama ongelmatilanne on kuitenkin myös raportoitu ja ne ovat lähestulkoon kaikki liittyneet siihen että pysäköintipaikkatarpeeseen ei oltu varauduttu riittävässä määrin. Myös varautumiseen helteeseen sekä apuvoimatarpeeseen on hyvä kiinnittää huomio seuraavalla kerralla. Lisäksi on tullut jonkin verran palautetta vierailuajoista joita ei aina noudatettu. Tulemme siksi selkeämmin ohjeistamaan että teemapäivässä mukana olo edellyttää virallisen aukioloajankohdan noudattamista, eli klo 12-18. Poikkeavien aukioloajankohtien noudattaminen tarkoittaisi että ei ole mukana teemapäivälistoissa.

Kiitokset kaikille palautekyselyymme vastanneille!

Arvoimme pari muhkeaa kirja- ja  tuotepakettia palautteiden antajien kesken. Voiton veivät Kaija Paasikivi Tampereelta sekä Raija Maula Paneliasta. - Onnittelut voittajille!

Tiesitkö tämän: - Suomessa ensimmäisenä eli vuoden 2012 teemapäivänä 4.8. oli 300 puutarhakohdetta auki ja niihin tutustui yhteensä 40 000 vierailijaa, noin 150 vierasta keskimäärin puutarhaa kohden.

Avointen puutarhojen teemapäivä 19.8.2012

Sunnuntaina 19. elokuuta aukesivat lähes kolmesataa puutarhaporttia ensimmäistä kertaa yhtä aikaa Suomessa valtakunnallisen avointen puutarhojen teemapäivän innoittamana.

Kokemisen arvoisia kohteita löytyi runsaasti lähes koko maassa, aina Lappia myöten. Mukana oli ihan tavallisia suomalaisia pihoja, sekä hulppeita ja monimuotoisia kotipuutarhoja, kauppapuutarhoja, taimitarhoja, erilaisia puistoja ja kasvikokoelmia. Kukoistavan puutarhakulttuurimme tekijöihin voi tutustua nojatuolimatkalla avoimetpuutarhat.fi – verkkopalvelussa.

Teemapäivän suosio yllätti.  Lukuisissa puutarhakohteessa vieraili kymmeniä ja jopa satoja ihmisiä. Päivän suosio kannusti uuden teemapäivän järjestämiseksi 4.8.2013 klo 12-18.

Lisätietoja on verkkopalvelussamme www.avoimetpuutarhat.fi  tai facebookissa osoitteessa www.facebook.fi/avoimetpuutarhat.