Ensi kesänä kurkistetaan puutarhoihin sunnuntaina 1. 7.

Viime kesän Avoimet puutarhat -tapahtuma onnistui eriomaisesti sekä palautteiden että vierailijamäärän suhteen. Vierailijoita heinäkuun ensimmäisenä sunnuntaina oli 65 000 noin 550 puutarhakohteessa. Lisäksi yleisöpalaute oli erittäin kannustavaa. Puutarhaliitto ry järjestää yhteistyökumppaniensa kanssa jälleen valtakunnallisen Avoimet puutarhat -tapahtuman sunnuntaina 1. 7. 2018 .

Palautekyselyn mukaan tärkein syy osallistua tapahtumaan on päästä tapaamaan muita harrastajia ja nauttia tapatumasta sekä kesäpäivästä. Ilmoittautuminen tapahtumaan alkaa ensi vuoden alussa, mutta jo ennen sitä uudistetut www.avoimetpuutarhat-sivustot toimivat puutarhamatkailusivustoina. Osa kohteista on auki sopimuksen mukaan myös muulloin tai aukioloaikojen puitteissa.

Lisätietoa: Timo Taulavuori, Puutarhaliitto ry, p. 040 7453005,  timo.taulavuori@puutarhaliitto.fi