PIHA & PUISTO kutsuu Espooseen 27.- 28. 8. 2021

Espoon Marketanpuisto kutsuu PIHA & PUISTO-tapahtumaan sekä puutarhaharrastajia että viheralan ammattilaisia elokuun viimeisellä viikolla. Perjantai 27. 8. on ammattilaisten teemapäivä, kun puolestaan lauantaina 28. 8. tervetulleita ovat kaikki pihapuutarhurit ja esimerkiksi taloyhtiöiden päättäjät.

Puutarhat ja ympäristön viherrakentaminen kiinnostavat yhä laajenevaa joukkoa harrastaja ja ympäristörakentamisen päättäjäryhmiä. Tapahtuma tarjoaa hyviä ideoita ympäristön viherryttämiseksi ja mahdollisuuden hankkia esimerkiksi taimia ja tarvikkeita syysistutuksia varten.

Puutarha-alan ammattilaispäivän, perjantain, kohokohtana ovat hulevesiasiat ja Green Flag Award -puistojen arviointien julkistaminen. Kymmenet näytteilleasettajat esittelevät silloin myös ajankohtaisia viheralan tuotteitaan, palveluitaan ja koneitaan. Marketanpuistossa on mahdollisuus lisäksi tutustua pysyvään näyttelyalueeseen, jonka osastoilla asiantuntijat ovat auttamassa niin ammattilaisia, kuin harrastajia piha- ja puistoratkaisuissa.

Harrastajapäivän aikana kerrotaan muun muassa piharakentamisen kuluista, ja millaisiin syystöihin nyt kannattaa ryhtyä, jotta piha on valmiina talvea ja tulevaa kevättä varten.

Tapahtuma järjestetään Marketanpuistossa Kehä III:n varrella sijaitsevassa Axxell Överbyn oppilaitoksen yhteydessä. Käyntiosoite on Pehtorinkuja 3 (ajo Margaretebergintien kautta) Espoossa. Tapahtumaan on vapaa pääsy. Pysäköintimaksu on 10 euroa kulkuneuvoa kohden.

Medialle

Median edustajat ovat tervetulleita tutustumaan tapahtumaan perjantaina ja osallistumaan erityisesti Green Flag Award-puistokunniamainintojen jakoon klo 13.00. Tätä ennen klo 12.00 esitetään europarlamentaarikko Sirpa Pietikäisen virtuaalitervehdys viheralan näkymistä, merkityksestä ja tulevasta eurooppalaisesta Vihervuodesta. Median edustajia pyydetään ilmoittautumaan messujen infopisteessä saapumisen yhteydessä.

Liite 1. PIHA & PUISTO-tapahtuman ohjelma 27.- 28. 8.2021

Lisätietoja:  www.vyra.fi/ajankohtaista/ ja (2) PIHA & PUISTO 2021 | Facebook