Puutarhoissa säpinää -Syystaimijuhlat alkavat 2.9.

Puutarhoissa vietetään syystaimijuhlia 2. – 11. 9. 2022 kukin tavallaan – osa puutarhatöiden merkeissä, osa nauttien syyspuutarhan lumosta. Viikko huipentuu torstaina 8. 9. vietettävään Taimin päivään. Erilaisia avoimia tapahtumia voi lisätä yhteiseen kalenteriin www.syystaimijuhla.fi. Sivuilta löytyvät lisäksi kaikille tarkoitetut yhteiset tapahtumat, ohjeita puutarhan hoitoon, sadonkorjuun ruokaohjeita sekä monia hyviä puutarhatarjouksia.

Kasvuunlähtö on aina juhlaa

Tapahtuman avulla halutaan kannustaa puutarhan omistajia kunnostamaan puutarhaa kesän jälkeen ja istuttamaan myös uusia kasveja pihoihin. Syyskuu on lähes kaikille kasveille otollisin istutusaika, koska sekä maan että ilman kosteus edesauttaa kasveja juurtumaan. Alkusyksy on myös parasta aikaa perennojen jakamiselle. Toisaalta tapahtuma tarjoaa hyvän syyn nauttia ja viettää tunnelmallisia puutarhajuhlia sadonkorjuuherkuista ja syyspuutarhasta nauttien. Kasvuunlähdön kunniaksi nostetaan aina maljoja ja nautitaan hyvästä seurasta.

Syystaimijuhlakuvia saa jakaa sosiaalisissa medioissa kaikille ihailtavaksi #syystaimijuhla.

Syyspuutarhajuhlan järjestävät kolmannen kerran yhteistyössä Puutarhaliitto, Taimistoviljelijät, Puutarhakauppiaat, ViherRinki, Kekkilä ja Kotipuutarha-lehti. Tapahtuman sivuilta syystaimijuhla löytyy inspiraation lähteitä, istutus- ja ruokaohjeita sekä tapahtumia eri puolilla Suomea

Lisätietoja www.syystaimijuhla.fi

Kuva 1: Syksyiseen puutarhaan istutetaan niin perennoja, havuja kuin hyötykasveja.

Lisätietoja: Timo Taulavuori, toimitusjohtaja, Puutarhaliitto ry, timo.taulavuori@puutarhaliitto.fi, p. 040 745 3005