IP Kasvikset Perussertifiointi

IP Kasvikset Perussertifiointi on tarkoitettu alkutuotantoyrityksille, joiden asiakkaat edellyttävät puolueetonta, kolmannen osapuolen sertifioimaa tuotantoa. Perussertifioinnissa keskitytään tuoteturvallisuuden varmentamiseen. Vaatimustaso myötäilee hyvin pitkälle kasvisten alkutuotannolel asetettua laksisääteistä vaatimustasoa, mutta dokumentonti- ja riskiarviointivaatimukset ovat lakisääteistä tasoa hieman tiukemmat.  Auditoinnit suoritetaan joka toinen vuosi, lisäksi tulee suorittaa omavalvonta vuosittain. Auditoinnit suoritetaan sertifiointilaitoksen toimesta suomeksi ja ruotsiksi.

IP-certifieringar

Grundcertifieringen lämpar sig för de primärproducenter av vilka uppköparen kräver certifierad produktion. Grundcertifieringens fokus är på produktsäkerheten. Kravnivån följer mycket långt lagstadgade krav som ställs på primärproduktionen av ätliga trädgårdsväxter och potatis, men vissa dokumentationskrav och krav på riskutvärderingar tillgår. Företaget auditeras vart annat år och därtill skall man utföra egenrevision årligen. Revisionerna utför certifieringsbolaget på finska och svenska.-

Tukimateriaalit

Stödmaterial