Minipuutarhat valloittavat Kevätmessuilla

Koolla on todella väliä, sillä tänä vuonna Kevätpuutarhamessuilla ihastellaan miniatyyripuutarhoja. Pieneen tilaan saadaan mahtumaan paljon mielenkiintoisia yksityiskohtia. Kevätmessujen aikana messuvieraat pääsevät myös äänestämään omaa suosikkiaan!

Ei pelkästään söpöä

Pieni on kaunista ja ison muuttaminen minikokoon inspiroi monia puutarha- ja huonekasviharrastajia. Työ vaatii mielikuvitusta, innokkuutta, taitoa ja tietenkin hurjasti sorminäppäryyttä. Messukeskuksen miniatyyripuutarhojen suunnitteluista ja toteutuksista vastaavat: Aula-työkoti, Steinerpäiväkoti Pikkukarhu, Hyria Säätiön Suuntavalmennus, Pukinmäen Nukkekotikerho, Puolimatkan koulu ja Huonekasviseura ry. Kohteet ovat varmasti messujen suosituimpia Instagram-päivitysten innoittajia #kevätmessut, #kevätpuutarha, #minipuutarhat,  #Pihailo ja #puutarhaliitto.

Minipuutarhanäyttelyn toteutuksen mahdollistavat yhteistyökumppanit: Biolan, Pihailo, Suomen minimaailma, Puutarhaliitto, Nelson Garden ja Messukeskus.

Harrastajayhdistykset esittäytyvät

Kiinnostaa vihersisustaminen tai vaikkapa oman ruusupuutarhan hoitoa? Puutarhaliiton PUUHA-hanke ja harrastajayhdistykset esittäytyvät ja antavat hyviä neuvoja Kevätmessujen osastolla. Mukana ovat Huonekasviseura, Suomen ruususeura, Suomen pioniseura, Svenska trädgårdsförbundet, Lasten- ja nuorten puutarhayhdistys (torstaina), Lohjanseudun puutarhaseura (lauantaina) ja Blomsterodlingens vänner (lauantaina ja sunnuntaina).

Kuvat: Minipuutarhan perustaminen vaatii ihan omia taitoja.

Lisätietoja:

PUUHA-hanke ja puutarhayhdistykset, Jaana Ojanen Puutarhaliitto, jaana.ojanen@puutarhaliitto.fi , p.050 518 5715

Miniatyyripuutarhat, Lea Rauta, Pihailo, lea@pihailo.fi p. 040 822 3368

www.kevatmessut.messukeskus.com