Vielä ehtii mukaan Avoimet puutarhat -tapahtumaan!

Suomen suosituin puutarhatapahtuma Avoimet Puutarhat kutsuu mukaan puutarhoja sunnuntaina 7. 7. klo 12 – 17 avautuvaan tapahtumaan. Ilmoittautuminen jatkuu sunnuntaihin toinen kesäkuuta saakka sivuilla www.avoimetpuutarhat.fi, jonne voi luoda kuvauksen omasta puutarhasta.

Avoimet puutarhat tapahtumaan osallistui viime vuonna 600 kohdetta, joissa kaikissa riitti innostuneita vierailijoita. Päivä tarjoaa sekä puutarhaporttinsa avaaville että niissä vieraileville ainulaatuisen kokemuksen. Silloin nautitaan kukkaloistosta, vaihdetaan kokemuksia ja etsitään hyviä ideoita omiin puutarhoihin.

Avoimet puutarhat -sivut toimivat myös puutarhamatkailusivustoina. Nettisivujen kautta on helppo etsiä lähellä olevia mielenkiintoisia kaupallisia ja muita puutarhanähtävyyksiä.

Avoimet puutarhat -tapahtuman järjestävät Puutarhaliitto ry yhteistyössä Kotipuutarha-lehden ja Svenska Trädgårdsförbundet rf:n kanssa. Maiju ja Yrjö Rikalan sekä Nikolai ja Ljudmila Borisoffin puutarhasäätiöt tukevat tapahtumaa.

Yhteistyökumppanina on lisäksi Allergia-, iho- ja astmaliitto ’Terve askel luontoon’ -kampanjallaan, jossa opastetaan torjumaan puutarhan haitallisia vieraslajeja. Tapahtumaan osallistuvat myös Biolan ja Fiskars, joiden tuotteita esitellään noin sadassa puutarhassa.

Lisätietoja:

tapahtumakoordinaattori Heidi Wirtanen, Svenska Trädgårdsförbundet rf avoimetpuutarhat@puutarhaliitto.fi  puh. 045 665 4956

tapahtumavastaava Timo Taulavuori, Puutarhaliitto ry timo.taulavuori@puutarhaliitto.fi puh. 040 745 3005.

www.avoimetpuutarhat.fi  www.oppnatradgardar.fi

Intagram: #avoimetpuutarhat